ОСВІТА
Університет Штату Мічиган, Michigan State University, 2018
Іст-Лансінг, Мічиган, США
Доктор філософії, PhD вивчення другої мови (second language studies)
Національний Цінхуа Університет (國立清華大學), Сіньчжу,Тайвань 2009
Магістр (MA) TESOL
Чернівецький Національний Університет 1998
Спеціаліст, початкова освіта
Чернівецький Педагогічний Коледж 1995
Молодший спеціаліст, початкова освіта
ДИНАМІЧНІ ВЗАЄМОДІЇ У ФОНОЛОГІЧНИХ СИСТЕМАХ: ЧАСТКОВА ПРОДУКТИВНІСТЬ. (2025). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 850-851, 154-165. https://doi.org/10.31861/gph2024.850-851.154-165
Chepyshko, R. (April, 2016). Overgeneralizations and predictions in L2 and processing and development . Poster presented at the American Association of Applied Linguistics conference, Orlando, FL
Chepyshko, R. (October, 2015). Locative verbs in L2 learning: A visual-world paradigm. Paper presented at the Second Language Research Form (SLRF) 2015, Georgia State University, Atlanta, GA.
Chepyshko, R. (March, 2014). Cross-modal interaction facilitates distinctive processing in acquisition of novel categorically related L2 vocabulary. Paper presented at the Georgetown University Round Table (GURT 2014), Georgetown, DC.Chepyshko, R. (September, 2013). Making differences in second language vocabulary learning. Paper presented at the 23rd Annual Conference of the European Second Language Association (EUROSLA), Amsterdam, the Netherlands.
Chepyshko, R. (March, 2013). Semantic category effects in second language vocabulary learning: A processing view of L2 lexical development. Poster presented at the 11th International Symposium of Psycholinguistics, Canary Islands, Spain.
Chepyshko, R. (October, 2012). Clarification of semantic category effects in L2 vocabulary acquisition: Evidence from learning different semantic categories. Paper presented at the Second Language Research Form (SLRF) 2012, University of Pittsburgh and Carnegie Mellon University, Pittsburgh, PA.
Chepyshko, R. (September, 2012). Effects of learning second language vocabulary in different semantic categories. Paper presented at the 22nd Annual Conference of the European Second Language Association (EUROSLA), Poznan, Poland.
Chepyshko, R. (March, 2012). Exploration of a “common sense”: Short- and long term effects of learning L2 vocabulary in different semantic clusters. Paper presented at the American Association of Applied Linguistics (AAAL) conference, Boston, MA.