21 вересня 2021 року кандидат філологічних наук, в.о. доцента кафедри Ольга Володимирівна Шумейко провела відкрите лекційне заняття з курсу «Основи наукових досліджень» для студентів 3 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціалізацією 035.041 «Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська)» (заочне відділення). Тема лекції: „Methodology of Scientific Research: Key Notions”.
На початку лекції було розглянуто ключові поняття окресленої теми: «методологія», «методи дослідження», «наукове дослідження», «дослідник/науковець». Було здійснено розмежування жанрів академічного письма, зосереджено увагу на офіційному стилі написання наукових робіт та надано перелік реферативних ресурсів для подальшого поглибленого вивчення студентами орієнтовних кліше у процесі представлення своїх результатів наукової діяльності англійською мовою. При цьому лекторка наголосила на дотриманні академічній доброчесності під час написання наукових робіт студентами та розкрила сутність цього поняття.
В ході лекції студенти отримали вичерпні відповіді на такі запитання: «Що таке наукова робота і наукова робота в галузі лінгвістики та перекладознавства зокрема?» та «Розвитку яких навичок сприяє написання наукової роботи студентами в університеті?». Додатково, Ольга Володимирівна здійснила короткий огляд наукової літератури із наданням відповідних посилань для ознайомлення та самостійного опрацювання студентами у майбутньому.
Друга частина лекції була присвячена загальному опису основних елементів в структурі наукової роботи: починаючи з формулювання теми та гіпотези, визначення методології дослідження, представлення і аналізу наукових результатів, завершуючи формуванням переліку посилань на використані джерела.
Окремо увагу було зосереджено на основних методах наукового дослідження для подальшого застосування студентами в ході своєї наукової діяльності, а також наведено низку прикладів застосування цих методів на практиці для кращого розуміння.
Застосування лекторкою мультимедійного презентації сприяло ефективності засвоєння матеріалу лекції студентською аудиторією, а також зацікавило усіх присутніх темою лекційного заняття.